Standarden osemurni delovnik je, na žalost, za večino od nas preteklost. Neredko pred računalnikom presedimo do deset ur na dan, vedno pogosteje pa si »delo nosimo domov«, oziroma preživljamo dodatne ure pred računalnikom, preverjamo prispele maile in, kar je še najbolj problematično, obremenjujemo svoje telo.

Če temu dodamo še vožnjo na delo in nato nazaj domov ter upoštevamo, da se ta lahko zelo zavleče – bolečine v vratu in zatilju postanejo naše skoraj vsakodnevne spremljevalke.

Tovrstne bolečine ne vplivajo le na vaše delo, spanec in razpoloženje, temveč lahko resno ogrozijo vaše zdravje.

Zato je pomembno, da se s težavami soočite odločno. Predlagamo vam več načinov:

Ergonomija delovnega mesta

Glede na to, da večina zaposlenih dela vsaj osem ur, mnogi delodajalci skušajo delovna mesta oblikovati tako, da zagotovijo čim večjo produktivnost vseh zaposlenih. Iz tega razloga skušajo delovna okolja čim bolj prilagoditi potrebam zdravega telesa, kar med drugim pomeni menjavo klasičnih pisalnih miz z nastavljivimi mizami, anatomsko oblikovane stole, opore za noge itn.

Vadba

Imejte v mislih, da vadba ne poteka le v za to namenjenih prostorih. Kratke in razbremenilne vaje med delom ali gledanjem televizije so se pravzaprav pokazale kot še posebej blagodejne za zdravje in bolečine v vratu ter zatilju. Gibljivost vratnih vretenc je potrebno vzdrževati ves čas, kot tudi krepiti mišice vratu in zatilja.

Poskrbite za svoje zdravje in ne jemljite bolečin v vratu kot samoumevne.

 

Dolgotrajno in nepravilno sedenje lahko upočasni cirkulacijo, povzroča debelost, številne kardiovaskularne težave in zvišanje ravni sladkorja v krvi. Zato pa v odmoru med dvema mailoma naredite kakšno vajo, tu in tam pretegnite svoje telo ali se sprehodite do sodelavca v pisarni – vse te kratke aktivnosti, ki ne zahtevajo veliko energije, bodo pozitivno in, kar je najpomembneje, dolgoročno vplivale na zdravje vašega telesa.