Dejstvo je, da se vedno več ljudi ukvarja s športnimi aktivnostmi, naj bo to lahkoten tek v bližnjem parku, plavanje ali fitnes. Sodoben način življenja minimalno aktivnost narekuje kot nepogrešljiv del zdravega in uravnoteženega načina življenja.

Ker pa se mnogi športnih aktivnosti lotijo brez potrebne priprave in znanja, so športne poškodbe zelo pogoste. Boleče vnetje mišic, razbolelo telo, zvini ali tudi bolj resne poškodbe mišic so le nekatere od težav. Z njimi se srečujejo rekreativci in prizadenejo tako začetnike kot tudi bolj izkušene posameznike.

Kako se izogniti in/ali ublažiti športne poškodbe?

Kot pri vseh drugih zdravstvenih težavah je preprečevanje najboljše »zdravilo«. Za športnike to pomeni krepitev mišic, raztezanje in uravnoteženo, dobro načrtovano vadbo. S krepitvijo mišic se poveča mišična moč in tudi stabilnost sklepov, medtem ko raztezanje zmanjšuje tveganje pred poškodbami tetiv in mišic. Uravnotežena vadba nam omogoča vpogled v trenutne sposobnosti svojega telesa in priložnost, da jih korak za korakom izboljšujemo.

Zgoraj opisanemu »načrtu« je seveda potrebno dodati tudi zdravo prehrano. Razmislite pa tudi o prehranskih dopolnilih, ki lahko pripomorejo h kakovostnejši gradnji mehkih tkiv. Povečan vnos kolagena skrbi za ohranjanje čvrstosti mehkih tkiv. Izkušnje kažejo, da prehranska dopolnila, ki vsebujejo kolagen, hialuronsko kislino in glukozamin dajejo odlične rezultate.

 Kaj pa, ko mišice bolijo?

Če se po športnih aktivnostih pojavijo bolečine v mišicah in sklepih, je čas, da se »posvetujete« s svojim zdravnikom, lahko pa si pomagate tudi z geli, ki delujejo protibolečinsko.